zondag 8 augustus 2010

A la Marlene


Ik heb eens ergens gelezen dat Marlene Dietrich voor een optreden een aanval van schoonmaakwoede kreeg. Ze ging dan als een bezetene het podium schrobben en boenen. Ze zou hebben geleden aan smetvrees. Ik heb altijd gedacht dat het een manier was om haar spanningen voor een performance af te reageren. Omgekeerd is vaak bij mij het volgende het geval. De afgelopen week is mij niet in mijn koude kleren gaan zitten. Loop ik daarom ineens kris kras mijn huis te kuisen? Is dit een manier voor mijn lichaam om zich te ontladen? Ik zou nu bijvoorbeeld een staartje kunnen meepikken van de Gay Pride (Slotfeest bij Stopera) maar dat voelt ook bijna als een optreden. Dus geef ik er voorlopig de voorkeur aan om mijn huis een beetje op orde te brengen. Het lijkt wel alsof er een bom is ontploft.

Dolly's Archiefdoos