zondag 5 september 2010

Stop anti-gay violence NOW!



Ik kom net thuis van de 'right to feel safe & stop anti-gay violence-demonstratie'. Wat was het een feest van verbroedering en warm bad van saamhorigheid! En wat een eer om aan de kop van zo'n bonte stoet van ruim 1000 mensen door de stad te mogen paraderen. Langs plekken waar homo's de afgelopen maanden in Mokum het slachtoffer zijn geworden van anti-homogeweld. O.a. scanderend We're here, we're queer. Get used to it. Wat een domper dat uiteindelijk twee personen, je kunt het niet verzinnen, bij het fietspad bij het Homomonument het slachtoffer werden van geweld! Twee meisjes vonden het nodig om een jongen uit te maken voor homo. Waarop een woordenwisseling volgde waarop één van de meisjes met haar tas op het hoofd van de jongen sloeg. In de consternatie kreeg een tweede persoon een kopstoot van een andere man. Reden? Aanleiding? Bah wat een vreselijke anti-climax. De precieze toedracht hoop ik jullie later nog te kunnen melden. Wellicht kunnen ooggetuigen zich bij me melden? Ik heb een kater over wat er is gebeurd na afloop van de demo. Maar (tegen beter weten in?) hou ik ook het warme gevoel vast van de saamhorigheid die ik voelde toen we met elkaar door de stad liepen! We are family!

Dolly's Archiefdoos