zaterdag 7 augustus 2010

Boegbeeld van Roze 50+ Boot


Voor de zekerheid: mocht je me vandaag willen toejuichen? Ons bootnummer is 3! Ik ben dit jaar het boegbeeld van de Roze 50+ Boot. Ik hoor je denken: 'Maar Dolly is toch pas 20+?' Dat klopt. Ik vind het echter, als Frau Antje van het Verkeerde Kantje, zeer belangrijk om me voor diverse roze doelen in te zetten. Stond ik in het verleden tijdens de Gay Canal Parade kilometers live te zingen op de boot van de Safe Sex Service of Amnesty International (zie foto) dit jaar wil ik mijn (edel)steentje graag bijdragen aan de Grey Pride! Als eerbetoon aan de roze 'oudere jongeren' die destijds op de barricades hebben gestaan! Een strijd waarvan wij nog steeds de vruchten plukken. Een aantal van hen krijgt in verzorgingstehuizen weer te maken met discriminatie. Ze kunnen dus wel een steuntje in de rug gebruiken! Ik zou zeggen schreeuw de longen uit je lijf als we voorbij varen!

Dolly's Archiefdoos