donderdag 11 april 2013

Wat droomt Dolly?

Vreselijk slecht geslapen maar zalig wakker geworden! Met dank aan Noof van Uden (11 jaar) en haar moeder Francis Guldemond. Zij stuurden mij deze prachtige tekening en een vrolijk vers. Met Pasen plaatste ik een schets die Wilbert van der Steen had gemaakt (voor Poetin-strip) op mijn Facebook-prikbord. Ik dacht: ik kan Poetin c.s. misschien (nog) niet stoppen maar ik kan hem wel even laten verdwijnen door photoshoppen! Nadat ik dat had gedaan riep ik, als alternatief voor het verven van eieren, een ieder op om de tekening te kleuren en in het wolkje mijn droom te verbeelden. Noof ging de uitdaging aan. Op mijn vraag: hoe zijn jullie te werk gegaan? Antwoordde de trotse moeder: We hebben hem (schets van Wilbert van der steen-DB) uitgeprint en daarna heeft Noof hem ingekleurd en zwarte omlijning erbij gemaakt. 'Wat een heerlijke commotie Putin in zijn blootski. De vrouw met de mooiste benen op de bres. Gaf Putin muziekles. Maar Dolly zal blijven dromen en waarvan? Van een eenhoorn zoals alleen een echt paardenmeisje kan!'

Dolly's Archiefdoos