vrijdag 18 januari 2013

Roze Buurzaamheid

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op codes. Neem nou bijvoorbeeld dicterende modes en opgelegde dresscodes.Ik mag ze graag aan mijn laars lappen.Vandaar dat ik gisteravond niet in een roze maar een rebels blauwe robe mijn opwachting maakte in het Lloyd Hotel. Als bewoner van het 1018 Postcodegebied speelde ik leentje buur bij de Pink Postcodes 1019/1094/1095, Pink IJburg, LGBTQ Oosterpark Amsterdam en Pink Watergraafsmeer in oprichting. Zij organiseerden een gezamenlijke Nieuwjaarsborrel in één van de leukste, creatiefste en meest gastvrije hotels van de stad namelijk het Lloyd Hotel. Mijn werkbezoek en snuffelstage is uitstekend bevallen. Wat een warm bad en inspirerende bijeenkomst was het. Ik heb ook voor het eerst Hé, hé, hé kom uit de kast schat gezongen voor publiek. Oeps hieperdegriep hoera mijn stem klonk doorrookt als een kruising van Marlene Dietrich en Astrid Nijgh met een vleugje Hildegard Knef. Hoewel ik dus niet dol ben op codes en hokjesgeest zijn Pink Postcodes volgens mij een lot uit de loterij. Sluit je aan! Ik hoop dat in 2013 Pink Postcodes zich als een roze olievlek zullen verspreiden over de stad. Ze zouden zich wel eens kunnen ontpoppen tot het roze cement oh la la misschien zelfs wel het glijmiddel van 2013! Ik roep jullie daarom allen op tot ROZE BUURZAAMHEID! P.S. De foto heeft iets tragi-komisch toch? Met die slinger en een paar verdwaalde ballonnetjes op de achtergrond? De vrouw die ik interview is wijkagent Desiree Geritz.

Dolly's Archiefdoos